telefon (22) 55 69 300
ABC Pacjenta

Skargi i Wnioski

SKŁADANIE SKARG I WNIOSKÓW
Pacjenci mają prawo złożenia skargi w sytuacji, gdy uważają, że ich prawa zostały naruszone, mają zastrzeżenia co do procesu leczenia albo chcą zgłosić uwagi dotyczące funkcjonowania naszego Centrum.

CO POWINNA ZAWIERAĆ SKARGA PACJENTA?
•imię i nazwisko skarżącego/wnioskodawcy;
•adres skarżącego/ wnioskodawcy (telefon, adres e-mail);
•dokładny opis zdarzenia;
•dane niezbędne do ustalenia tożsamości pacjenta, którego dotyczy skarga (wniosek);
•w przypadku składania skargi/wniosku w imieniu pacjenta pełnoletniego, należy dołączyć stosowne upoważnienie do reprezentowanie go w danej sprawie.

Skargi anonimowe pozostawia się bez rozpatrzenia.

Skargi rozpatrywane są w terminie 30 dni od daty wpływu, w szczególnie skomplikowanych przypadkach uzasadnione jest wydłużenie terminu rozpoznania do 2 miesięcy.

Uwagi i wnioski można zgłaszać:

– pisemnie na adres placówki (Zarząd Mazowieckiego Centrum Stomatologii Sp. z o.o.,
– ul. Nowy Zjazd 1, 00-301 Warszawa);
– pocztą elektroniczną na adres e-mail:sekretariat@mcs-przychodnia.pl;
– telefonicznie: 22 55 69 400;
– osobiście w Sekretariacie Spółki (pok. 321).

Do pobrania:
Regulamin rozpatrywania skarg i wniosków w Mazowieckim Centrum Stomatologii Sp. z o.o.

Zastrzeżenia pacjentów dot. sposobu leczenia należy kierować w pierwszej kolejności do  właściwego kierownika poradni, Dyrektora ds. Medycznych, Zarządu Spółki, Rzecznika Praw Pacjenta lub Rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej lub do NFZ.

Gdzie można złożyć skargę?

Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

  • bezpośrednio w Kancelarii MOW NFZ przy ul.  Chałubińskiego 8 w Warszawie, bądź do delegatur: w Siedlcach, Ciechanowie, Płocku, Radomiu i Ostrołęce, codziennie od godz. 8.00 do 16.00, a w czwartki do godz. 18.00
  • wysłać pocztą na adres:

Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa

lub właściwej dla siedziby świadczeniodawcy Delegatury:

  • wysłać faksem:

Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
Fax 22 582 84 21 lub właściwej dla siedziby świadczeniodawcy Delegatury:

UWAGA! Skargi i wnioski można składać tylko w formie pisemnej. Jedynym odstępstwem jest możliwość złożenia skargi w siedzibie MOW NFZ lub jednej z delegatur ustnie do protokołu. Dotyczy to przede wszystkim osób niedowidzących.

Rzecznik Praw Pacjenta

adres: ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
tel: 22 532 82 50
faks: 22 532 82 30
e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl

Bezpłatna infolinia: 800 190 590 (pn. – pt. w godz. 9.00 – 21.00)

Przyjmowanie petentów: wt. – pt. w godz. 9.00 – 15.00 (w pn. do 18.00)

Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie im. prof. Jana Nielubowicza

02-512 Warszawa
ul. Puławska 18 (wejście od ul. Rejtana)
NIP 522-00-02-357

mail: biuro@oilwaw.org.pl

godz. pracy: 8:00 – 16:00

Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej

Kancelaria OROZ

tel. (22) 542-83-22, (22) 542-83-24, (22) 542-83-27

faks (22) 542-83-23

Godziny pracy: dni powszednie 8:00 – 16:00

Dostępność