telefon (22) 55 69 300
ABC Pacjenta

Deklaracja dostępności cyfrowej

Mazowieckie Centrum Stomatologii Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 848, z późn. zm.). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Mazowieckiego Centrum Stomatologii Sp. z o.o. www.mcs-przychodnia.pl

Data publikacji strony internetowej: 2019-02-09. Data ostatniej istotnej aktualizacji: strona jest aktualizowana na bieżąco

Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ww. ustawą z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,

Kompatybilność
Serwis jest w rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Narrator czy NVDA. Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.

Wygląd
Serwis nie blokuje mechanizmów ułatwiających przeglądanie treści przez osoby niedowidzące, wbudowanych w przeglądarki internetowe, takich jak:

  • zmiana wielkości czcionki do 200% bez utraty czytelności i kontekstu strony
  • zmiana kontrastu kolorystycznego, w tym poprawna obsługa systemowych motywów ciemnych

Serwis jest wyposażony w dodatkowe mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści, takie jak:

  • dedykowane menu nawigacyjne skiplinks
  • dodatkowe schematy kolorystyczne ułatwiające przeglądanie osobom z różnymi typami dysfunkcji wzroku i dysfunkcjami kognitywnymi

Skróty klawiaturowe

Serwis nie zawiera skrótów klawiaturowych, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników

Informacje szczegółowe dotyczące dostępności strony:

  • Język stron serwisu jest prawidłowo określony w kodzie strony.
  • Zagwarantowana jest możliwość pominięcia bloków.
  • Formularze zostały prawidłowo zbudowane i opisane.
  • Ruch, animacje, banery – żaden element serwisu nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
  • Fokus oraz tabindex – każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnym elemencie strony, a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna.
  • W całym serwisie zastosowany jest kontrast wymagany standardem WCAG 2.1 na poziomie AA.
  • Serwis nie jest zbudowany na bazie tabel traktowanych jako element konstrukcji layoutu.
  • Architektura informacji jest logiczna, przejrzysta, spójna i przewidywalna.
  • Elementy nawigacyjne oraz komunikaty nie polegają tylko na charakterystykach zmysłowych, jak np.: kształtu, lokalizacji wizualnej lub miejsca czy dźwięku.
  • Odnośniki zamieszczone w treściach artykułów odróżniają się od pozostałego tekstu nie tylko kolorem, ale i dodatkowym wyróżnieniem, np. podkreśleniem.
  • Po wczytaniu strony www nie jest od razu odtwarzany dźwięk.
  • Kontrast treści w stosunku do tła wynosi co najmniej 4,5:1.
  • Serwis jest prawidłowo wyświetlany w systemowym trybie wysokiego kontrastu (system Microsoft Windows, przeglądarka Edge).
  • Typografia tekstów i kontrasty są zaprojektowane pod kątem czytelności.
  • Po powiększeniu w przeglądarce rozmiaru czcionki do 200% nie następuje utrata zawartości lub funkcjonalności serwisu.
  • Fokus jest widoczny, wzmocniony i spełnia minimalne wymagania kontrastu.
  • Poza standardową nawigacją zapewnione są przynajmniej dwa sposoby odnalezienia informacji, jak np. mapa strony i wyszukiwarka.
  • W serwisie nie stosuje się rozwiązań weryfikujących i zabezpieczających, opartych na mechanizmie CAPTCHA.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt – Zespół IT mcs-helpdesk@jts.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 55 69470. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego.sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa,
przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Linki do stron internetowych:
Dostępność architektoniczna – Mazowieckie Centrum Stomatologii Sp. z o.o.
Adres:
Mazowieckie Centrum Stomatologii w Warszawie,
ul. Nowy Zjazd 1, 00-301 Warszawa, parter, 1, 2, i 3 piętro

Jak dojechać?

Najbliższe przystanki: Nowy Zjazd, Podzamcze, Mariensztat, Stare Miasto Umiejscowienie, liczba i sposób korzystania z miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami:

Od strony ul. Nowy Zjazd znajduje się ogólnodostępny, płatny parking miejski, na którym wyznaczono trzy bezpłatne miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostępność wejścia do budynku i przejść przez obszar kontroli:

  • Główne wejście do budynku znajduje się od strony ul. Wybrzeże Kościuszkowskie. Wejście
    znajduje się ponad poziomem chodnika. Do wejścia prowadzą schody przy których znajduje
    podnośnik przychodowy oraz dzwonek służący do wezwania pomocy.
  • Z tyłu budynku znajduje się wejście dostępne z poziomu chodnika, dzięki któremu można
    skorzystać z windy, która dociera do wszystkich kondygnacji budynku.

Na parterze znajduje się punkt informacyjny, w którym na stałe swoje obowiązki wykonuje pracownik udzielając niezbędnych informacji. Nad punktem informacyjnym znajduje się także tablica informacyjna.

Dostępność korytarzy, schodów i wind:

  • Pomieszczenia Mazowieckiego Centrum Stomatologii znajdują się na pierwszych 3 piętrach
    budynku do wszystkich pięter można dostać się przy pomocy windy, która jest wyposażona w
    komunikaty głosowe informujące o numerze piętra.
  • W celu wejścia do korytarza prowadzącego do pomieszczeń Biura na 3 piętrze należy
    skorzystać z domofonu znajdującego się po prawej stronie przed drzwiami, odgradzającymi
    hol od korytarza.
  • W budynku znajduje się klatka schodowa, przy schodach znajduje się poręcz.
  • Na ciągach komunikacji poziomej brak różnic poziomów np. progów.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób
    niewidomych i słabowidzących
  • W części zajmowanej przez Mazowieckie Centrum Stomatologii na każdym z pięter znajduje
    się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

 

W przypadku dodatkowych pytań dotyczących dostępności architektonicznej prosimy o kontakt z Panią Urszulą Plota – Kierownikiem Działu Administracyjnego,

tel.: 22 55 69 457 ,

e- mail: u.plota@mcs-przychodnia.pl

Dostępność